Elif'in Hikayesi Bir Tepsi Mutluluk
Kırık Nota – Işıl Şenol
12 Kasım 2016

Milano’da Harika Bir Lezzet: Luini

Geçen yıl bu zamanlar gittiğimiz İtalya turumuzun son durağı Milano’ydu. Barselona’ya geçiş biletimizde Milano Malpensa Havalimanı’ndandı zaten. Bileti alelacele aldığımızı, araştırmalarımızın hepsini daha sonra yaptığımızı  şurada anlatmıştım. İşte bu araştırmaları yaparken Milano hakkında o kadar olumsuz şey okudum ki.. Acaba hiç gitmesek de sadece uçak için o sabah mı gitsek diye düşündük hatta. Ama az da olsa okuduğumuz yazılar nedeniyle de Milano’yu, modanın kalbini görmek istedik.

Milano’ya Venedik’ten tren ile geçtik. Tren garından çıkışımız ile birlikte bu şehrin daha önce gördüğümüz Roma, Floransa, Venedikle hiç ama hiç ilgisi olmadığını fark ettik. Çok geniş bulvarları, temiz sokakları, modern binaları ile Milano tarihten uzak ama çok şık bir hava sundu bize.

Otelimize eşyalarımızı koyup hemen çıktık. Çünkü Milano’da sadece bir günümüz vardı. Çıkar çıkmaz ana cadde üzerindeki Prada, Gucci, Armani gibi lüks mağazalarla, 3. nesil kahvecilerle ve inanılmaz derece de tarz sahibi insanlarla karşılaştık. Bu kadar kaliteli, bu kadar şık, bu kadar yakıştırmasını bilerek giyinen insanları görünce ağzımız açık kaldı. 7’den 70’e bu kadar zevk sahibi insanların aynı şehirde yaşıyor olması inanılmazdı.

Oldmagnet.net ten alıntıdır.

Luini Duomo meydanına çok yakın bir yerde. Zaten kime sorsanız size yerini hemen tarif eder. Luini’nin bulunduğu sokağa döndüğümüzde gördüğümüz kalabalık ve kuyruk karşısında şok olduk. Hatta öyle ki yukarıdaki siyahi amcadan da gördüğünüz üzere sıraların düzenini sağlamakla görevli kişiler var. Herşey bu sayede çok sistematik ilerliyor.

Sıramızı bekledikten sonra daha önce araştırmalarım doğrultusunda birer tane domatesli mozzarellalı panzerotti söyledik. Aslında bu yediğimiz şeyin ismi ‘panzerotti’ . Ne farklı bir ismi var değil mi? 🙂 Sonra Luini’den panzerottisini alan herkes gibi karşısındaki duvar dibine geçtik ve yemeye başladık.

İlk lokma ile birlikte karşılaştığımız lezzet sonrası eşimle birbirimize baktık. Gerçekten ama gerçekten bu kadar orijinal ve bu kadar lezzetli bir şey kesinlikle beklemiyorduk. Aslında gitmeden önce okuduğum yazılarda çiğböreğe benzetenler olduğunu görmüştüm. Ben bir Tatar olarak çiğbörekle şekli dışında bir ilgisini göremedim açıkçası. Çünkü panzerottinin hamuru fırından alınan ekmek hamuru gibi yumuşacık ve biraz daha kalın. Normalde mozzarellayı yavan ve tatsız bulduğum için sevmeyen ben, o domates ezmesi ve mozzarellanın yumuşak hamur ile uyumuna inanamadım. Tabi ki bir tane ile yetinmedik. Ve 3’er tane yedik ikimizde. Fiyatı sadece 2.5 Euro olan panzerottilerin aslında birçok çeşidi var. Nutellalı, salamlı vb. gibi. Ama biz 3 seferde aynısını tercih ettik.

Birgün yolunuz Milano’ya düşerse hiç tereddütsüz Luini’de alın soluğu, asla pişman olmayacaksınız.

3 Comments

1. İtalya çok güzel bir ülkedir kalma fırsatım hiç olmadı genelde hep onun üzerinde geçtiğimiz oldu ama gördüğüm kadarıyla çok güzel yerleri var.

2. Gezilecek Yerler dedi ki:

detaylı bir yazı olmuş tebrik ederim 😉